יום שבת, 12 במרץ 2011

כשאת אומרת SAS, למה את מתכוונת?

די ברור שהבלוג הזה עוסק ב – SAS, בכל זאת, המילה SAS מהווה 50% מהמילים שבשם שלו. אבל כשאנחנו אומרים SAS למה אנחנו מתכוונים?

חיפוש קצר באינטרנט יגלה ש – SAS זה הרבה דברים. למשל Special Air Service – יחידת הקומנדו של הוד מלכותה או Scandinavian Airlines  - חברת תעופה מצפון אירופה או אפילו Society for Applied Spectroscopy  שאני לא ממש יודע להגיד מה הם עושים. אבל, די ברור (או לפחות כך אני מקווה) שבלוג זה הוא לא על אף אחד מאלו.

כשאחנו אומרים SAS אנחנו מתכוונים, למעשה, לאחד משלושה דברים: שפת SAS, חברת SAS או מערכת ה - SAS:

SAS היא שפת תכנות דור רביעי המכוונת לעיבוד וניתוח מידע. במקור, שפת ה – SAS היתה הדרך היחידה לתקשר עם הכלים של SAS ולהסביר להם מה אנחנו רוצים לעשות עם הנתונים שלנו. עם השנים פותחו כלים גרפים מתוחכמים, כגון Enterprise Guide, המאפשרים למשתמשים לעבוד עם שפת ה – SAS גם בלי צורך בכתיבת שורת קוד אחת אבל זה לא אומר שחשיבות השפה פחתה. מאחורי הקלעים, כל הכלים  האלו מתרגמים את בקשות המשתמש לפקודות בשפת ה – SAS הנשלחות לביצוע.

SAS זה גם שם החברה המפתחת את שפת התכנות הזו. החברה נוסדה בשנת 1976 ע"י ד"ר ג'ים גודנייט ואחרים והיא כיום בית התוכנה הפרטי הגדול בעולם. המשרד הראשי ממוקם בעיר קארי שבצפון קרולינה, ארה"ב. במקור השם היה קיצור של Statistical Analysis System אבל עם התרחבות החברה לתחומים נוספים ראשי התיבות נהפכו לשם הרשמי. חברת SAS נמצאת שנים רבות בצמרת החברות שהכי טוב לעבוד בהן, בארה"ב ובעולם, ולאחרונה זכתה במקום הראשון שנתיים ברציפות כשהיא משאירה מאחור חברות כגון גוגל (מקום רביעי), אינטל (מקום 51) ואחרות.

SAS יכול להיות גם שם כללי למערכת ה – SAS המורכבת ממגוון עצום של כלים שונים העוזרים ללקוחות ברחבי העולם לפתור בעיות שונות בתחומי עיבוד הנתונים, ניתוחים סטטיסטים, ניהול סיכונים, תמחיר, חיזוי, אופטימיזציה ועוד ועוד.

חגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה