יום רביעי, 25 בינואר 2012

מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה

באתר נסיכת המדעים מציע יוסי לוי להוריד עותק מחוברת  "מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה (חלק א)". כך הוא כותב: 

"בתקופה בה הייתי תלמיד מחקר באוניברסיטה העברית (החל מ-1991) לימדתי מספר פעמים את הקורסים במבוא לסטטיסטיקה (ללא סטטיסטיקאים), על שני חלקיהם. תוך זמן קצר הרגשתי שאיני מרוצה – לא מדרך ההוראה, לא מארגון הקורסים והחומר שיש להעביר, ולא מספרי הלימוד הקיימים. בהמשך גיליתי כי ידידי, בני יקיר, אז מרצה צעיר במחלקה, שותף לתחושות שלי. לאחר ששוחחנו רבות על נושא הוראת הקורס מבוא לסטטיסטיקה בפקולטה למדעי החברה, החלטנו לעשות מעשה, וכתבנו יחד את החוברת "מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה (חלק א)".  החוברת יצאה לאור בהוצאת אקדמון בראשית שנת הלימודים תשנ"ו (1995/6) והספקתי להיעזר בה במספר קורסים שלימדתי לפני סיום הדוקטורט שלי ונסיעתי לחו"ל לפוסט-דוקטורט. בין היתר השתמשתי בה בהוראת קורס המבוא לסטטיסטיקה לתלמידי החוגים למדע המדינה ויחסים בינלאומיים, בקורס שניתן בבית הספר לחינוך, וגם בקורס ה-"קלאסי" של מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי החוג לכלכלה. את חלק ב, לצערנו, לא כתבנו בסופו של דבר."



יום שלישי, 24 בינואר 2012

הזמנה להרצאה - אנליטיקה והספירה החברתית: ברקים ורעמים

ביום ראשון הקרוב - הרצאתו של בועז ארד בנושא אנליטיקת מדייה חברתית - צוות מיה מוזמן 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
נא  לרשום אותי לאירוע שיתקיים ביום ראשון, 29 בינואר 2012, במכללה האקדמית ת"א-יפו
שם משפחה:                                                שם פרטי:                                     
נייד:                                         _____________________              _:e-mail
שם החברה:                                       כתובת:                                             מיקוד:_________
טלפון:  __________________                    פקס: ____________________
לפרטים והרשמה:   טל: 03-9040997    פקס: 03-9040998       sysnan2@inter.net.il     www.sysnan.co.il



יום שלישי, 10 בינואר 2012

הכנס החמישי של הקבוצה הישראלית ליישומי סטטיסטיקה בתעשייה ובעסקים isENBIS

מיה מחשבים והמכללה האקדמאית להנדסה בתל-אביב אפקה שמחות להזמינך לכנס החמישי של הקבוצה הישראלית ליישומי סטטיסטיקה בתעשייה ובעסקיםהכנס יתקיים ביום ראשון ה-22 בינואר 2012, החל מהשעה 14:30 ועד 18:30 

המכללה האקדמית להנדסה אפקה - האודיטוריום: בניין הקריה, בני אפריים 218 , תל אביב.

בברכה,
מיה מחשבים בע"מ


יום ראשון, 8 בינואר 2012

ברכות לאלכס ואלכסיי!

ברכות לאלכסיי ולאלכס גורדין שהשלימו את הסמכתם באדמינסטרטורים לפטפורמת SAS. ברכות גם לנשיא SAS העולמית, ד"ר ג'ים גודנייט שכיבד אותם וחתם אישית על התעודות. 


יום שלישי, 3 בינואר 2012

גניבת מספרי כרטיסי אשראי בישראל - ללקוחות HSBC זה לא היה קורה....

הבוקר התבשרו אזרחי ישראל כי מאות אלפי כרטיסי אשראי ומידע אישי הכולל שמות ומספרי טלפון שלהם הפכו לנחלת הכלל באינטרנט. זאת במסגרת התקפה על המסחר האלקטרוני בישראל. הנוכלים שביצעו את הגניבה אספו אם ישירות או בעקיפין נתונים אודות בעלי כרטיסים מישראל, חלק מן הכרטיסים, כך שמענו מעדויות שונות בתקשורת כבר בוטלו לאחר שהשתמשו בהם לרכישות באינטרנט בחודשים האחרונים.
כך שבהחלט ייתכן שמדובר בפרסום של "סחורה משומשת" שנאספה על ידי האקרים שונים ופורסמה לטובת הצהרה פוליטית ומהלך תעמולתי נגד תושבי מדינת ישראל.

על התקשורת בישראל תמיד אפשר לסמוך שתנפח את המספרים ומסתבר אכן שממאות אלפים הגענו לכמה אלפי כרטיסים... שחלקם כבר בוטל מזמן. אך הפרסום ההסטרי בהחלט עלול לפגוע במסחר האינטרנטי ולעכבו. דיווח שפוי יותר ניתן לקרוא באתר הבנקאות FINEXTRA - כאן.

לחברות בישראל שאתרי האינטרנט שלהן נפרצו וגם לאחרות יש מה ללמוד מהסיפור ולחזק את ההגנות, אולם כפי שאנו יודעים מערך הגנה נגד הונאות הוא רב שכבתי.

SAS מציע כיום פלטפורמה אירגונית מקיפה נגד הונאות עליה תוכלו לקרוא כאן. ולצפות בוידאו, בתחתית הפוסט. מערכת למניעת הונאות שנבנתה עבור בנק HSBC ומנטרת כל טרנזאקציה על מנת לאתר הונאות אפשריות, הפכה כבר למודל עבור תעשיית הבנקאות.

ולסיכום, אם תרצו לברר אם מספר כרטיס האשראי שלכם נמצא ברשת - הכנו דף המרכז את הסיומות של כל הכרטיסים הפרוצים בלשונית מיוחדת בעמוד הפייסבוק שלנו - כאן.



נציגי ישראכרט שפנו לכל הגורמים המדווחים על הפריצה מסרו כי: 
..."לאחר בדיקה שנערכה כל הלילה במטה קבוצת ישראכרט בתל אביב, הובהר כי מתוך 3.3 מליון כרטיסי הקבוצה, נחשפו פרטיהם של כ- 6,600 כרטיסים אמיתיים של לקוחות החברה, כתוצאה מהפריצה לאתרי אינטרנט בישראל. מניתוח האירוע עולה כי מספרם של כלל הכרטיסים של כל חברות האשראי בישראל שנחשפו הינו כ 14,000 כרטיסים. מספר זה מצומצם ביותר ביחס ל 7 מליון כרטיסים פעילים בשוק הישראלי."
לקריאת ההודעה המלאה של ישראכרט - כאן.