יום שבת, 19 באוקטובר 2013

שלום סמסטר א'

שלום,

השבוע מעל 300,000 סטודנטים התחילו את שנת הלימודים תשע"ד בדרכם אל תואר אקדמאי זה או אחר. יכול להיות שבתוך הלחץ של תחילת הלימודים, הכרות עם חברים ומקומות חדשים ומגוון הלחצים האחרים העוטפים את הסטודנטים בישראל קשה לראות את זה אבל, בדיעבד, תקופת הלימודים האקדמאית היא אחת מהתקופות היותר מהנות בחיים.

מן הסתם המטרה של הלימודים האקדמאים היא הנחת היסודות לקריירה שלכם אבל בשוק העבודה הנוכחי זה בדרך כלל לא מספיק. יש מספר דרכים לשפר את נקודת הזינוק בתום הלימודים כבר במהלכם כגון מציאת התמחות כלשהי, פעילות התנדבותית או בניית רשת קשרים מקצועיים. העצה שלי בתחום היא למצוא את הזמן והדרך ללמוד SAS. יכול להיות שאני קצת משוחד, אבל יש לי קצת מספרים לתמוך ברעיון:

במחקר של CNN Money משנת 2012 "תכניתן SAS" הגיע למקום 81 ברשימת התפקידים הטובים ביותר (בארה"ב) מתוך יותר מ – 9,000 תפקידים שנבחנו. בחינה של הרשימה כולה מראה ששליטה ב – SAS יכולה לעזור מאוד גם בתפקידים אחרים כגון "אנליסט שיווקי" שהגיע למקום השביעי, "אקטואר" שנמצא במקום 25 ועוד.

מחקר נוסף שבוצע (בארה"ב) ע"י Monster.com (אתר השמה עולמי מוביל) מצא ששליטה ב – SAS היא היכולת שיכולה להוביל לגידול המשמעותי ביותר בשכר – עד 17% - עבור מועסקים בתפקידים הרלוונטים.

השתכנעתם ואתם רוצים להתחיל? מצוין, אבל קודם כל קצת סדר. כבר כתבתי על זה בעבר אבל נחזור שוב לטובת המאחרים: SAS זה שם של חברה המציעה מספר רב של כלים שונים במגוון נושאים החל מניתוח סטטיסטי, כריית נתונים, תמחיר, ניהול סיכונים ועוד עוד. חוט השני המחבר בין כל הכלים הללו הוא שפת תכנות הנקראת גם כן SAS והיא המאפשרת לכם לעבד ולנתח כל כמות של נתונים.

העצה שלי היא להכיר את הבסיס – שפת ה – SAS. היכולת להתמודד בקלות עם כל כמות או סוג של נתונים תקל עליכם את החיים כמעט בכל מקצוע (ראלי) ותתן לכם יתרון על אנשים אחרים שיתקשו להתמודד עם האתגר. אם המקצוע או הקריירה שלכם ייקחו אתכם בעתיד לכיוון בו תוכלו או תתבקשו להעזר באחד מהכלים היותר ממוקדים של חברת SAS הידע שלכם בשפת ה – SAS יסייע לכם להכנס לעניינים הרבה יותר מהר.

כמובן שמ.י.ה. מחשבים, נציגת SAS בישראל, מציעה מגוון קורסים אבל אחד מהיתרונות בלהיות סטודנט הוא שחלק מהאונברסיטאות מציעות קורס SAS בסילבוס של תארים מסויימים וגם אם בתואר שלכם קורס SAS לא נכלל ניתן, לרוב, לקחת אותו כקורס בחירה. בדרך זו לא רק שהקורס הוא בחינם אלא גם מקבלים בגינו קרדיט אקדמאי וזה תמיד נחמד.

בהצלחה,

חגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה