יום שבת, 19 באוקטובר 2013

שלום סמסטר א'

שלום,

השבוע מעל 300,000 סטודנטים התחילו את שנת הלימודים תשע"ד בדרכם אל תואר אקדמאי זה או אחר. יכול להיות שבתוך הלחץ של תחילת הלימודים, הכרות עם חברים ומקומות חדשים ומגוון הלחצים האחרים העוטפים את הסטודנטים בישראל קשה לראות את זה אבל, בדיעבד, תקופת הלימודים האקדמאית היא אחת מהתקופות היותר מהנות בחיים.

מן הסתם המטרה של הלימודים האקדמאים היא הנחת היסודות לקריירה שלכם אבל בשוק העבודה הנוכחי זה בדרך כלל לא מספיק. יש מספר דרכים לשפר את נקודת הזינוק בתום הלימודים כבר במהלכם כגון מציאת התמחות כלשהי, פעילות התנדבותית או בניית רשת קשרים מקצועיים. העצה שלי בתחום היא למצוא את הזמן והדרך ללמוד SAS. יכול להיות שאני קצת משוחד, אבל יש לי קצת מספרים לתמוך ברעיון:

במחקר של CNN Money משנת 2012 "תכניתן SAS" הגיע למקום 81 ברשימת התפקידים הטובים ביותר (בארה"ב) מתוך יותר מ – 9,000 תפקידים שנבחנו. בחינה של הרשימה כולה מראה ששליטה ב – SAS יכולה לעזור מאוד גם בתפקידים אחרים כגון "אנליסט שיווקי" שהגיע למקום השביעי, "אקטואר" שנמצא במקום 25 ועוד.

מחקר נוסף שבוצע (בארה"ב) ע"י Monster.com (אתר השמה עולמי מוביל) מצא ששליטה ב – SAS היא היכולת שיכולה להוביל לגידול המשמעותי ביותר בשכר – עד 17% - עבור מועסקים בתפקידים הרלוונטים.

השתכנעתם ואתם רוצים להתחיל? מצוין, אבל קודם כל קצת סדר. כבר כתבתי על זה בעבר אבל נחזור שוב לטובת המאחרים: SAS זה שם של חברה המציעה מספר רב של כלים שונים במגוון נושאים החל מניתוח סטטיסטי, כריית נתונים, תמחיר, ניהול סיכונים ועוד עוד. חוט השני המחבר בין כל הכלים הללו הוא שפת תכנות הנקראת גם כן SAS והיא המאפשרת לכם לעבד ולנתח כל כמות של נתונים.

העצה שלי היא להכיר את הבסיס – שפת ה – SAS. היכולת להתמודד בקלות עם כל כמות או סוג של נתונים תקל עליכם את החיים כמעט בכל מקצוע (ראלי) ותתן לכם יתרון על אנשים אחרים שיתקשו להתמודד עם האתגר. אם המקצוע או הקריירה שלכם ייקחו אתכם בעתיד לכיוון בו תוכלו או תתבקשו להעזר באחד מהכלים היותר ממוקדים של חברת SAS הידע שלכם בשפת ה – SAS יסייע לכם להכנס לעניינים הרבה יותר מהר.

כמובן שמ.י.ה. מחשבים, נציגת SAS בישראל, מציעה מגוון קורסים אבל אחד מהיתרונות בלהיות סטודנט הוא שחלק מהאונברסיטאות מציעות קורס SAS בסילבוס של תארים מסויימים וגם אם בתואר שלכם קורס SAS לא נכלל ניתן, לרוב, לקחת אותו כקורס בחירה. בדרך זו לא רק שהקורס הוא בחינם אלא גם מקבלים בגינו קרדיט אקדמאי וזה תמיד נחמד.

בהצלחה,

חגי

יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

פיתוח פונקציות מתקדמות ושילובן בקוד SAS קיים

שלום לכולם,

כתיבת פונקציות חדשות בשפת SAS אפשרית זה מכבר תוך שימוש ב- PROC FCMP. כתיבת פונקציות מאפשרת שימוש חוזר בקוד וגם מאפשרת פיתוח קוד שפותר בעיות שה- Data Step המסורתי אינו מאפשר על ידי כתיבת קוד רקורסיבי.

ל- PROC FCMP ישנה יכולת מעניינת ביותר המאפשרת לכתוב פונקציה אשר בתורה מפעילה קוד SAS שלם המורכב ממספר step-ים. מה זה אומר? ובכן, המשמעות היא שבעת הקריאה לפונקציה מופעל קוד SAS שלם ובסיום הריצה מוחזרת תשובה לקורא. דמיינו מצב בו אתם מפעילים פרוצדורה של SAS באמצע ריצה של Data Step. נשמע לא אפשרי אבל זה כן.

בגרסה SAS 9.4 ישנן פונקציות חדשות של SAS שנקראות dosub ו- dosubl. פונקציות אלו מאפשרות הפעלת קוד SAS ישירות בתוך Data Step ללא צורך בכתיבת פונקציית "מעטפת" של PROC FCMP.
יכולת זו הוגדרה ניסיונית ב- SAS 9.3M2

להלן מספר קישורים על דוגמאות ומידע נרחב נוסף:

http://support.sas.com/resources/papers/proceedings12/227-2012.pdf
http://support.sas.com/documentation/cdl/en/lefunctionsref/64814/HTML/default/viewer.htm#p09dcftd1xxg1kn1brnjyc0q93yk.htm

שלכם,
אייל גונן



יום שבת, 5 באוקטובר 2013

תיקון פורמט ה- NLDATE ב- SAS 9.4 כך שיתאים לפלטים משמאל לימין

שלום,

האם ניסיתם אי פעם להשתמש בפורמט NLDATE בתוכניות שלכם?

אם כן, בוודאי שמתם לב שכאשר אתם מציגים את הפלט משמאל לימין אזי התאריך המוצג בפורמט הזה איננו קריא במיוחד בגלל שיבוש של סדר המילים.

להלן פלט של תוכנית פשוטה:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פלט הפורמט  מתאים לפלט שהוא מימין לשמאל ולא לפלט משמאל לימין (חלון ה- LOG הוא דוגמה לחלון שמציג פלט משמאל לימין)
 
למזלנו בגרסה SAS 9.4 ישנה פרוצדורה חדשה המאפשרת לשלוט במרכיבי ה- Locale ובכך לשנות את ההתנהגות של כל פורמטי ה- NLS כאשר NLDATE הינו אחד מהם. רשימת הפורמטים הללו המלאה נמצאת בכתובת: http://support.sas.com/documentation/cdl/en/nlsref/64811/HTML/default/viewer.htm#n048w7u0r1sjiyn170pweodtgno7.htm
 
הפרוצדורה החדשה נקראת PROC LOCALEDATA והיא מתועדת בכתובת: http://support.sas.com/documentation/cdl/en/nlsref/64811/HTML/default/viewer.htm#p1acx19u1i322en17hnkz72x6xhf.htm
 
להלן הקוד שמשנה את ההתנהגות של NLDATE והפלט החדש:
 











להלן הפלט החדש שמתקבל:













שימו לב שיש לסגור ולפתוח את ה- SAS מחדש לאחר כל הפעלה של Proc Localedata. כמו כן יש להוסיף את האופציה -localedata registry להפעלה של SAS


אייל גונן